انفجار ماژول قابل تورم لاکهید مارتین برای سکونت در فضا را ببینید + ویدیو


انفجار گاهی اوقات یک نتیجه اجتناب ناپذیر است، به خصوص زمانی که سعی می کنید آستانه تحمل ابزار را پیدا کنید. لاکهید مارتین اخیراً شاهد انفجار یک ماژول در حال آزمایش بود که می‌توان آن را در فضاپیماهای با ردپای کوچک نصب کرد و سپس در فضا باد کرد تا میزبان فضانوردان به عنوان یک سکونتگاه باشد.

لاکهید مارتین حدود یک ماه پیش دومین آزمایش انفجاری را در شهرک های فضایی خود انجام داد و اکنون این گزارش منتشر شده است. در این آزمایش، ماژول بادی آنها تحت فشار قرار می گیرد 253 سگ حسابی که تقریباً معادل است 6 بار فشار کاری مشخص شده برای این ماژول است.

این شرکت قبلاً برای اولین بار در دسامبر گذشته چنین آزمایشی را برای انفجار شهرک بادی خود انجام داده است. آزمون دوم نتیجه آزمایش اول است تائیدیه و به لاکهید مارتین اجازه می دهد تا توسعه نسخه های نهایی این ماژول را ادامه دهد.

لاکهید مارتین به توسعه ماژول زیستگاه های فضایی ادامه می دهد

این شرکت در بیانیه ای گفت: تفاوت قابل توجه بین اولین و دومین تلاش، حرکت بود پایه ماژول تست باعث جابجایی پایگاه و پرواز به هوا در هنگام انفجار می شود. با این حال، لاکهید مارتین آزمایش مهندسان خود را تحسین کرد و گفت که این آزمایش نشان می دهد که ساختار آنها چقدر انرژی می تواند تحمل کند.

این استقرار فضایی بخشی از برنامه است گام بعدی هدف ناسا توسعه فناوری های پیشرفته برای حضور طولانی مدت انسان در فضای فراتر از مدار پایین زمین (LEO) است. آژانس فضایی ایالات متحده می خواهد آرتمیس 2 را در اواخر سال 2024 و آرتمیس 3 را در سال 2025 پرتاب کند. این ماموریت ها اولین گام ها برای حضور دائمی انسان در مدار ماه و سطح آن خواهد بود.

زیستگاه های بادی، مانند زیستگاه های توسعه یافته توسط لاکهید مارتین، محیط مناسبی را برای فضانوردان ایجاد می کند، زیرا سبکو در آغاز اندازه کوچک آنها دارند. این ماژول ها را می توان به صورت فشرده در فضاپیما نصب کرد و سپس در فضا باد کرد تا به فضای زندگی فضانوردان تبدیل شود.