قیمت چانگان‌های وارداتی چقدر است؟


قیمت چانگان

اقتصاد 24- گروه خودروسازی سایپا قصد دارد از هفته آینده چانگان های وارداتی خود را با قیمتی جدید به بازار عرضه کند. شورای رقابت در خرداد 1402 قیمت پایه چانگان CS35 پلاس تیپ 2 را 849 میلیون و 628 هزار تومان و قیمت تیپ 3 را 904 میلیون و 470 هزار تومان در نظر گرفت. اما قیمت این خودروها به دلیل تغییر عوارض واردات خودرو تغییر کرده است.

پس از اعلام قیمت پایه چانگان وارداتی توسط شورای رقابت، شرکت سایپا نیز جزئیات قیمت نهایی آنها را شامل هزینه های قانونی از جمله شماره گذاری عوارض قانونی، نقل و انتقال و مالیات بر ارزش افزوده، بیمه شخص ثالث، اسقاط و هزینه حمل شبکه توزیع. که بین 260 تا 280 میلیون تومان نسبت به قیمت پایه گران شد.

در واقع شرکت سایپا با کارمزد 55 درصد و با احتساب کلیه هزینه های قانونی، قیمت فروش چانگان CS35 پلاس تیپ 2 را یک میلیارد و 114 میلیون تومان و قیمت تیپ 3 را یک میلیارد و 182 میلیون تومان در نظر گرفت.


بیشتر بخوانید: خودروهای وارداتی با این شرط شماره گذاری می شوند


افزایش قیمت چانگان S35 پلاس با تعرفه جدید

در حالی که شرکت سایپا با احتساب حقوق ورودی 55 درصدی خودروهای وارداتی، قیمت خودروهای چانگان را تعیین کرده بود، اما هیات دولت در 21 خردادماه تعرفه جدید واردات را ابلاغ کرد که بر اساس آن نرخ حقوق ورودی به 70 درصد افزایش یافت. همین امر باعث شد تا قیمت فروش این خودروها تقریباً 65 میلیون تومان افزایش یابد.

قیمت چانگان

منبع: اخبار آنلاین