هفته اول مرداد، قیمت دلار چه تغییری خواهد کرد؟


قیمت دلار در هفته اول مرداد چگونه تغییر می کند؟

اقتصادی 24 – در روزهای پایانی تیرماه، قیمت دلار همواره در یک روند خنثی در نوسان بود. اما روند نزولی قیمت این بلیت و برخی سیگنال های سیاسی مطلوب باعث کاهش ارزش آن شد. دلار در آخرین عملیات هفته پایانی تیرماه در کانال 48 هزار تومان و با قیمت 48 هزار و 700 تومان کار خود را می بندد.
در هفته گذشته قیمت دلار همواره در نوسانات نزولی بوده است. این بلیت در کانال 49 و آخرین مراحل کانال 48 هزار تومان مذاکره شد. علاوه بر تاثیر کاهش تقاضا و رکود بازارهای مالی بر کاهش قیمت ها، تحلیلگران اقتصادی معتقدند برخی اخبار تایید نشده و سیگنال های سیاسی حکایت از معاملات موقت ایران و آمریکا دارد.

سرگیجه دلاری بین اخبار مثبت و منفی

این در حالی است که در هفته اخیر بازارها نیز درگیر سیگنال های منفی بوده اند. دولت بر افزایش نرخ عرضه پتروشیمی ها اصرار داشت و از این طریق پیام کاهش درآمدهای ارزی را به بازار داد.


بیشتر بخوانید: لرزش ضعیف در بازار بیت کوین


به گفته کارشناسان اقتصادی، این مشکل ممکن است سیگنالی برای صعود بازار به سمت خرید باشد. چرا که با این اقدام دولت با بحران جدی عرضه ارز مواجه خواهد شد. به خصوص اینکه پتروشیمی ها حدود 40 درصد منابع ارزی کشور را تامین می کنند!
با فرض اینکه نهاد نظارتی از تأثیر این تصمیم آگاه باشد؛ همچنین ممکن است منابع ارزی که در ماه های آینده متاثر از مصوبه مذکور از چرخه اقتصاد تنزیل می شود، از طریق دیگری تامین شود.

روز چهارشنبه خبری منتشر شد مبنی بر اینکه آمریکا 14 بانک عراقی مرتبط با ایران را به دلیل ارائه دلار آمریکا به ایران تحریم کرده است. به این ترتیب قیمت دلار در آخرین روز هفته بین سیگنال های مثبت و منفی در نوسان بود. با این حال به نظر می رسد اخبار مثبت بیش از عملکرد منفی دولت بوده و تاثیر تصمیمات خطرناک ارزی هنوز به بازار نرسیده است.

بازار فارکس به استقبال دهه اول محرم می رود

کارشناسان اقتصادی هفته آینده با توجه به دهه اول محرم و تعطیلی بازار تهران روزهای آرامی را برای بازارهای مالی پیش بینی می کنند. به گفته آنها در صورت عدم انتشار اخبار منفی یا مثبت، قیمت دلار در هفته اول مردادماه در محدوده 48 هزار تومان در نوسان خواهد بود.
این در حالی است که طی دو هفته گذشته دلار هر هفته یک پله سقوط کرده و تحلیلگران کف فعلی دلار را در محدوده 47 هزار و 900 تومان می دانند. به گفته آنها در صورت شکسته شدن این زون، منطقه حمایتی بعدی 46 هزار و 700 تومان خواهد بود.

آبنما: تجارت نیوز