قیمت طلا افزایشی شد | اقتصاد24


قیمت طلا امروز

اقتصاد 24- قیمت سکه امامی در معاملات نقدی روز گذشته با وجود ثبات نسبی قیمت دلار، نزدیک به 50 هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و بین 27 میلیون و 650 هزار تومان فروخته شد.

جهش قیمت طلا

دیشب قیمت سکه در همین محدوده قیمت فروخته شد. با این حال، قیمت جهانی طلا به میزان قابل توجهی افزایش یافت. قیمت هر اونس طلا دیروز حدود 1950 دلار بود و دیشب به 1980 دلار رسید.

تحقیقات نشان می دهد که داده های جدید اقتصادی ایالات متحده حاکی از کاهش نیم درصدی تولید صنعتی است. این گزارش که آن طور که کارشناسان اقتصادی پیش بینی نمی کردند باعث افزایش چشمگیر قیمت طلا در بازارهای جهانی شد.

پیش بینی قیمت سکه از مسیر طلا

نوسان صعودی قیمت طلا برخی معامله گران را به این فکر انداخته که این موضوع بر قیمت امروز سکه امامی تاثیرگذار خواهد بود. در شرایط فعلی سقف حمایتی سکه 27 میلیون و 800 هزار تومان است.


بیشتر بخوانید: قیمت طلا تا کی ثابت می ماند؟/ آیا اکنون زمان مناسبی برای خرید طلا و سکه است؟


به گفته تحلیلگران، در صورت رسیدن سکه به این حد ممکن است به تدریج به سمت مرز 28 میلیون تومان حرکت کند.

پیش بینی قیمت سکه از مسیر دلار

البته بررسی ها نشان می دهد ارزش سکه از ابتدای هفته جاری تاکنون بین 27 هزار و 500 تا 27 هزار و 700 هزار تومان در نوسان بوده و خریداران سکه قدرت کافی برای صعود به مرز 28 میلیون تومان را نداشته اند.

از نگاه فعالان بازار یکی از دلایل کاهش تقاضا در واقع نوسانات نرخ دلار و نزدیک شدن به ماه محرم بوده است. در شرایط فعلی اگرچه برخی از معامله گران سکه از افزایش قیمت طلا خوشحال هستند؛ برخی گفتند که در نهایت دلار جهت جمع کنندگان سکه را تعیین می کند. این گروه بر این باورند که اگر دلار مانند گذشته در محدوده خاصی معامله شود و به پله های بالاتر از مرز 49 هزار تومان نرسد، رسیدن به مرز 28 میلیون تومان برای معامله گران سکه دشوار خواهد بود.

منبع: اخبار مالی