هواوی عرضه گوشی‌های 5G را از اواخر امسال آغاز می‌کند


هواوی که در چند سال گذشته با محدودیت‌های صادراتی متعددی از سوی ایالات متحده مواجه بوده و در نتیجه در حال حاضر نمی‌تواند گوشی‌های 5G تولید کند، قصد دارد بار دیگر در پایان سال وارد شود. بازار گوشی های 5G بودن

سه شرکت تحقیقاتی چینی به رویترز گفتند که هواوی برای تحقق برنامه‌های خود باید بتواند تراشه‌های 5G را با استفاده از پیشرفت‌های خود در طراحی نیمه‌رسانا و تولید تراشه طراحی کند و در این زمینه از SMIC کمک خواهد گرفت.

در حالی که یک شرکت تحقیقاتی در این گزارش ادعا کرد که هواوی حدود 2 تا 4 میلیون دستگاه 5G تولید خواهد کرد، شرکت دیگری بدون ارائه جزئیات تخمین زد که این تعداد می تواند به 10 میلیون برسد.

هواوی; لیست سیاه محبوب

پس از اینکه هوآوی در سال 2019 در فهرست ایالات متحده قرار گرفت، اکنون بیش از چهار سال است که با محدودیت های شدید دولت ایالات متحده به دلیل مسائل ملی مواجه است. با وجود این محدودیت ها، شرکت های آمریکایی دیگر سخت افزار و نرم افزار خود را به هواوی نمی فروشند و دسترسی این برند چینی به چیپست های 5G قطع خواهد شد.

اخیراً اتحادیه اروپا و پرتغال اعلام کردند که احتمالاً استفاده از تجهیزات هواوی در شبکه های 5G خود را ممنوع خواهند کرد. با این حال، رئیس غول چینی در اوایل سال جاری گفت که تحریم های ایالات متحده منجر به تولد دوباره صنعت چیپس داخلی خواهد شد.

اکنون، بازگشت به بازار تلفن های 5G می تواند یک پیروزی بزرگ برای شرکتی باشد که زمانی با اپل و سامسونگ به عنوان بزرگترین سازندگان تلفن در جهان رقابت می کرد. با وجود این محدودیت ها، درآمد هواوی در سال 2020 به 67 میلیارد دلار رسید و یک سال بعد تقریباً 50 درصد کاهش یافت. سهم بازار هوآوی نیز در داخل و خارج از کشور به سرعت کاهش یافته است و سهم بازار آن در چین در سه ماهه اول به 10 درصد رسیده است.