هزینه‌های میلیاردی برای نمایشگاه مناطق آزاد در مشهد/ نمایشگاهی که خروجی‌ای ندارد


هزینه های میلیاردی نمایشگاه مناطق آزاد مشهد/ نمایشگاهی که خروجی ندارد

اقتصاد 24- دومین نمایشگاه بسته های سرمایه گذاری و توانمندی های صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران، شامگاه سه شنبه 6 تیر 1402 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی مشهد افتتاح شد و تا روز جمعه 9 تیرماه ادامه دارد.

این در حالی است که تنها چند ماه از برگزاری نمایشگاه مناطق آزاد تهران می گذرد و یکی از سوالات این است که آیا بعد از برگزاری نمایشگاه در تهران لزومی به برپایی این نمایشگاه وجود داشت؟

از سوی دیگر سوال دوم ذهن مردم این است که هزینه های میلیاردی برای برپایی این نمایشگاه چه نتیجه ای خواهد داشت؟ چرا آمار و ارقام صحیحی از میزان سرمایه گذاری که قراردادها در این نمایشگاه بسته می شود ارائه نمی شود؟

بررسی های اقتصادی از 24 واحد عامل در هر منطقه نشان می دهد که هر سازمان مبلغی را به دبیرخانه برای شرکت در این نمایشگاه پرداخت کرده است به اضافه هزینه ساخت غرفه، اجاره، چاپ کتاب، مطالب تبلیغاتی و …. همه اینها برای رسیدن به دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد انجام می شود.

از طرفی وقتی همین چند ماه پیش نمایشگاه بزرگی در تهران برگزار شد که مسئولیت شرایط آلودگی و تعطیلی مشهد بر عهده کیست، آیا برای بازدید از نمایشگاه مناطق آزاد به مشهد می رود؟