هوش مصنوعی پزشکی گوگل در آزمون مجوز پزشکی ایالات متحده قبول شد


چت ربات هوش مصنوعی گوگل در پزشکی Med-PaLM: نامیده می شود، در معاینه پزشکی آمریکا نمره قبولی گرفت. با این حال، محققان در مطالعه خود خاطرنشان کردند که پاسخ های این ربات چت گاهی در مقایسه با پزشکان ناکافی است.

گوگل برای اولین بار ابزار هوش مصنوعی خود را برای پاسخ به سوالات پزشکی در دسامبر 2022 معرفی کرد که Med-PaLM نام داشت. برخلاف ChatGPT، این مدل به صورت عمومی منتشر نشده است. به گفته گوگل، Med-PaLM اولین مدل زبان اصلی است که USMLE را پشت سر گذاشته است.

امتیاز هوش مصنوعی گوگل در آزمون USMLE

نمره قبولی این آزمون تقریباً می باشد 60 درصد E. در مطالعه خود، محققان گوگل ادعا کردند که Med-PaLM سوالات چند گزینه ای به سبک USMLE را ارزیابی می کند. 67.6 درصد آنها توضیح می دهند که معیار ارزیابی جدیدی را برای شناسایی و کاهش اطلاعات نادرست در مدل خود ایجاد کرده اند.

هوش مصنوعی گوگل

بر اساس گزارش منتشر شده در ماه می. Med-PaLM 2: نمرات آزمون USMLE 86.5: درصد عملکرد آن تقریبا 20 درصد بیشتر از نسخه قبلی مدل گوگل است.

از زمان راه اندازی ChatGPT در سال گذشته، رقابت شدیدی بین غول های فناوری در زمینه هوش مصنوعی به وجود آمده است. اگرچه بارها درباره احتمالات و خطرات آینده این فناوری صحبت شده است، اما شاهد مدل های جدیدی در زمینه های مختلف از جمله بهداشت و درمان هستیم.

به گفته آنتونی کوهن، کارشناس هوش مصنوعی در دانشگاه لیدز در بریتانیا، یکی از بزرگترین مشکلات این مدل های زبان بزرگ، به دلیل ماهیت آماری آنها، ارائه اطلاعات نادرست است. بنابراین، همانطور که کوهن پیشنهاد می کند، این مدل ها باید همیشه به عنوان کمک کننده در نظر گرفته شوند.

اوایل این هفته، گفته شد که مدل هوش مصنوعی Med-PaLM 2 گوگل از ماه آوریل در مرکز تحقیقاتی کلینیک مایو در حال آزمایش است. اگرچه گوگل نحوه استفاده از این مدل را در این مرکز تحقیقاتی اعلام نکرده است، اما تاکید کرده است که هیچ خطری برای بیماران نخواهد داشت.