پیش بینی قیمت دلار ۲۸ تیر ۱۴۰۲/ پیام عمان به بازار دلار


پیام عمان به بازار دلار

اقتصاد 24-قیمت دلار در روزهای پایانی تیرماه تحت تاثیر برخی سیگنال های سیاسی قرار نگرفت و مانند دیروز در انتهای کانال 49 هزار تومان معامله شد.

یک بار دیگر سیگنال مسقط توانست روند صعودی را در بازار ارز متوقف کند. در عین حال، برخی معامله گران معتقدند که تاثیر اخبار سیاسی مساعد بر بازارهای مالی کمرنگ شده و تنها یک روز دوام آورده است. به گفته آنها، تنها اخبار موثق و موثر در مورد برجام می تواند مقاومت دلار را برای حفظ کانال قیمت فعلی بشکند.

دیدار روز گذشته وزیر امور خارجه ایران با همتای عمانی خود در تهران، گمانه زنی هایی را درباره معاملات پشت پرده ایجاد کرد. امروز معامله گران اعلام کردند تاثیر این جلسه در روزهای آینده در بازار ارز منعکس خواهد شد. این در حالی است که سفر سلطان عمان به ایران در اواسط خرداد ماه ثابت می کند که بازار در روزهای آینده اخبار مثبت و منفی دریافت می کند.

پیام عمان درباره لغو تحریم ها چیست؟

السید بدر البوسعیدی وزیر امور خارجه سلطنت عمان عصر دیروز به عنوان رئیس هیئت دیپلماتیک وارد تهران شد و با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد. امیر عبداللهیان در این دیدار از تلاش های سازنده کشور در حمایت از رفع تحریم ها علیه ایران و همچنین کمک به بهبود و ارتقای روابط با تعدادی از کشورهای منطقه قدردانی کرد.

به طور سنتی، بازارهای مالی با سیگنال های اخبار سیاسی مطلوب رو به کاهش هستند. با این حال، به گفته اقتصاددانان، افزایش تورم و افزایش انتظارات تورمی در نهایت تاثیر هر رویداد یک روزه را حفظ خواهد کرد و مسیر دلار همیشه رو به افزایش است.

اقتصاددانان کف دلار را در محدوده 48 میلیون و 600 هزار تومان می دانند. آنها معتقدند در حالی که نهاد سیاستگذار در تلاش است تا از ورود قیمت دلار به کریدور 50 هزار تومانی جلوگیری کند، اما تمایلی برای بازگرداندن قیمت ها به کانال های پایین تری نیز نشان نمی دهد.

امروز قیمت دلار در بازارهای همجوار نیز کاهش محدودی داشت. درهم امارات به قیمت 13460 تومان رسید و نسبت به روز گذشته 60 تومان کاهش داشت. دلار سلیمانیه نیز 47 هزار و 800 تومان معامله شد و با افت نزدیک به 500 تومانی یک گام به عقب رفت. و سود محدودی دارد. دلار هرات نیز 100 تومان ارزان شد و 48 هزار و 560 تومان معامله شد.

منبع: اخبار تجارت