قیمت آپارتمان در اطراف دریاچه چیتگر چقدر است؟


قیمت آپارتمان اطراف دریاچه چیتگر

اقتصادی 24- قیمت تخت در منطقه 22 و اطراف دریاچه چیتگر بر اساس برآورد پلتفرم های پیشرو املاک نسبت به سال گذشته 57 درصد افزایش یافته است. سال گذشته خرید یک آپارتمان 100 متری در اطراف دریاچه چیتگر به طور متوسط ​​سه میلیارد و 900 میلیون تومان هزینه داشت، امسال این رقم به شش میلیارد و 100 میلیون تومان رسید. این در حالی است که در مقایسه با میانگین قیمت مسکن در کل تهران، ارزش یک خانه در متراژ 22 متر 6 میلیون و 600 هزار تومان کمتر است، بنابراین می توان گفت که خرید خانه در آن نقطه از شهر 10 درصد است. ارزان تر نسبت به کل تهران

از طرفی فردی که منطقه 22 را برای اجاره انتخاب می کند و دنبال خانه 80 متری با آسانسور و پارکینگ و انباری است و حدود 200 میلیون دارد. تومان به عنوان پول پیش بودجه باید از 10 تا 20 میلیون پرداخت شود. برای اجاره یک ماهه

میانگین قیمت آپارتمان در منطقه 22 تهران که دریاچه چیتگر و اطراف آن را شامل می شود به متری 61 میلیون و 800 هزار تومان رسید. اگر این رقم را ملاک میانگین ارقام پیشنهادی فروشندگان بدانیم، برای خرید یک آپارتمان 80 متری در اطراف دریاچه چیتگر بودجه حدود چهار میلیارد و 944 میلیون تومان لازم است.


بیشتر بخوانید: بالا بردن سقف اماکن مسکونی در تهران


قیمت یک آپارتمان 100 متری در اطراف دریاچه چیتگر به شش میلیارد و 180 میلیون تومان رسید و خرید آپارتمان 120 متری در کنار آن هفت میلیارد و 416 میلیون تومان هزینه دارد. نکته مهم این است که این اعداد حاصل اعداد ارائه شده توسط فروشندگان است و طبیعتا تعداد واحدهای نوساز بیشتری را خواهیم داشت.

به عنوان مثال قیمت یک آپارتمان 80 متری در حوالی دریاچه چیتگر در یکی از سکوهای معروف پنج میلیارد و 100 میلیون تومان اعلام شده است. این یعنی متری 63 میلیون و 750 هزار تومان که به میانگین قیمت ارقام ارائه شده توسط تمامی فروشندگان نزدیک است. واحدی که می گوییم شش ساله است و با اینکه در طبقه دوم است اما بدون آسانسور به فروش می رسد.

قیمت آپارتمان در منطقه 22 6 میلیون. و 600 هزار تومان کمتر از میانگین کل تهران است. از آنجایی که بررسی سکوهای خرید و فروش ملک نشان می دهد میانگین قیمت مسکن در تهران به متری 68 میلیون و 400 هزار تومان رسیده است، می توان گفت خرید آپارتمان در منطقه 22 و اطراف دریاچه چیتگر تقریبا 10 درصد کمتر از کل قیمت تمام شده است. از تهران

البته قیمت آپارتمان در منطقه 22 و اطراف دریاچه چیتگر نسبت به ابتدای سال حدود 1 درصد کاهش داشته اما نسبت به 6 ماه گذشته قیمت آپارتمان در منطقه 22 27 درصد افزایش یافته است. و اگر تیرماه سال گذشته را معیار قرار دهیم، رشد قیمت مسکن در منطقه 22 به 57 درصد می رسد.

هزینه اجاره آپارتمان در منطقه 22 چقدر است؟

اجاره یک آپارتمان 80 متری در اطراف دریاچه چیتگر معمولا برای فردی که حدود 200 میلیون تومان به عنوان پیش پرداخت می گذارد، ماهیانه 10 تا 20 میلیون تومان هزینه دارد. هر چه ساختمان مسکن بزرگتر باشد و تعداد اتاق های آن کمتر باشد، اجاره بهای کمتری نصیب صاحبخانه می شود و برخی از مالکان آپارتمان های نوساز با شرایطی که اشاره کردیم، برای اجاره بیشتر حساب باز کرده اند.

مالک آپارتمان 80 متری بلوار اردستانی 200 میلیون تومان ودیعه دریافت می کند در حالی که مستاجر باید ماهانه 12 میلیون تومان به عنوان اجاره بها پرداخت کند. واحدی که در سال 1374 ساخته شده و به دلیل داشتن آسانسور و انباری و پارکینگ به صورت یک واحد مبله کاملاً مبله درج شده است. اگر مستاجر بتواند مبلغ ودیعه را تا 300 میلیون تومان افزایش دهد، ماهیانه 9 میلیون تومان به موجر تعلق می گیرد و اگر مبلغ ودیعه 500 میلیون تومان محاسبه شود، اجاره بها 3 میلیون تومان در ماه خواهد بود.

اجاره آپارتمان در اطراف شیر چیتگر به کسی که 300 میلیون تومان پیش پرداخت دارد و دنبال خانه 100 متری است معمولا ماهیانه 9 تا 15 میلیون تومان هزینه دارد و اگر مستاجر بتواند نزدیک به نیم میلیارد از موجر پرداخت کند، اجاره ماهانه حدودا می شود. پنج میلیون تومان و به 20 میلیون تومان می رسد.

کل رهن آپارتمان در چیتگر در تابستان امسال برای ارزان ترین گزینه ها حدود 600 میلیون تومان و برای آپارتمان های لوکس با متراژ زیاد در اطراف دریاچه چیتگر به سه میلیارد تومان ختم می شود. به عنوان مثال در برج شاهنشاهی کوهک که یکی از ساختمان های نسبتا گران منطقه است، کل رهن یک آپارتمان 220 متری معادل سه میلیارد تومان اعلام شد. این رقم بر اساس ارزیابی سکوهای خرید و فروش ملکی معادل 43 مترمربع آپارتمان مسکونی در پایتخت است. از سوی دیگر مالک آپارتمان 110 متری در منطقه سروزاد کل 600 میلیون تومان وام مسکن را در اختیار دارد. معمولاً برای واحدهای 80 متری که با تمام وسایل اطراف دریاچه چیتگر به صورت رهن کامل اجاره داده می شود، بین 700 تا 900 میلیون تومان به مالکان می رسد.

منبع: آینده