خروج اضطراری خریداران دلار | اقتصاد24


خریداران دلار

اقتصاد 24- قیمت دلار در بازار ارز امروز کاهش یافت. روند نزولی بازار قیمت دلار را به کانال تقسیم 48 هزار نزدیک کرده و در حال حاضر قیمت دلار به 49 هزار و 100 تقسیم شده است. این قیمت دلار است که بازار امروز با تقسیم 49 هزار شروع می شود.

دلار به انتهای کانال تقسیم 49 هزار فرو رفته است و در صورت ادامه این روند نزولی، پیش بینی می شود دلار یک پله سقوط کند و وارد کانال تقسیم 48 هزار شود. اما آیا قیمت دلار در حال کاهش است و وارد کانال های پایین می شود؟

برخی از معامله گران اعلام کردند که بازار ارز در حالت تعلیق قرار دارد. گروهی دیگر از معامله گران مدعی هستند در شرایط فعلی حجم خرید در بازار دلار کاهش چشمگیری داشته و خریدار در بازار ارز ستاره سهیل شده است. در این صورت زمین بازار فردوسی سست شد که دلیل دیگری بر کاهش قیمت دلار است.

تحقیقات نشان می دهد که تبانی دلار هرات و بازار ارز دبی باعث خروج فوری خریداران دلار از بازار فردوسی شده است.

قیمت دلار در ماه گذشته بین 49 تا 50 هزار در نوسان بود و تحلیل قیمت نشان می‌دهد که در این ماه قیمت دلار در کانال 49 هزار تقسیم‌بندی بیشتر می‌شود و هر زمان که دلار پر شود، هرکس وارد محدوده 50 هزار تقسیم شود حذف شده است. از این کانال و یک پله به پایین حرکت کرد.


بیشتر بخوانید: کاهش قیمت دلار ادامه دارد


قیمت دلار امروز تمایل محدودی به نوسان دارد. معامله گران می گویند اگر قیمت دلار بتواند از دور 49200 بالاتر برود، می توان انتظار افزایش قیمت دلار را داشت. اما اگر دلار بالای این خط حمایتی نماند قطعا وارد کانال تقسیم 48 هزار خواهد شد. محدوده بعدی قیمت دلار در کانال جدید 48 هزار و 500 تقسیم است. اگر دلار بالاتر از این محدوده بماند، روند صعودی است، اما اگر از این حد فراتر رود، می توان انتظار کاهش قیمت دلار را داشت.

برخی کارشناسان می گویند که روند نزولی می تواند قیمت دلار را به 43000 تقسیم برساند. توضیح این عدد تحلیل الیاس کردی است. البته این کارشناس بازار مالی اعلام کرد که دلار برای مدتی در کانال تقسیم 49 تا 50 هزار باقی می ماند و قیمت دلار در هفته های آینده تغییری نخواهد کرد. اما اگر پس از آن اخبار مثبت اقتصادی و سیاسی منتشر شود، قیمت دلار ممکن است تا 43 هزار تقسیم شود.

این کارشناس اقتصادی گفت: کانال فعلی بین 48 هزار و 500 تقسیم تا 51 هزار و 500 تقسیم است که در این گرایش جانبی حداقل و حداکثر 300 تقسیم است و در روند جانبی شاهد 50 هزار تقسیم و 49 هزار تقسیم هستیم که قیمت آنها کمی بالا می رود. اما اگر بخواهد بالاتر برود احتمالا به 55 هزار لشکر می رسد.”

منبع: تجارت نیوز