منتظر سقوط قیمت طلا باشیم؟


طلافروشی در تهران

اقتصاد 24- محمد کشتی آرای در پاسخ به این سوال که فعالان بازار از کاهش فروش طلای داخلی در چند روز اخیر خبر داده اند، آیا در بازار محسوس است یا خیر؟ وی گفت: طلا یکی از نقدشونده ترین دارایی های بازار ایران است. نقدینگی این بازار به حدی است که بسیاری از خانواده ها این محصول را برای پس انداز ضروری خود انتخاب می کنند و در واقع زیورآلاتی که خریداری می کنند مانند سپرده بانکی یا پس انداز برای آنهاست.

وی ادامه داد: اغلب در فصل نقل و انتقالات مسکونی یعنی تابستان با افزایش مراجعه مردم به فروش طلا و جواهر مواجه هستیم. این افراد یا مستاجر هستند یا به دنبال خرید خانه بهتر و در نتیجه برای تامین نقدینگی لازم طلا می فروشند.


بیشتر بخوانید: قیمت طلا تا کی ثابت می ماند؟/ آیا اکنون زمان مناسبی برای خرید طلا و سکه است؟


وی این روند را در بازار ایران بسیار عادی توصیف کرد و گفت: در واقع همان طور که گفتم طلا در خانوارها جای پس انداز دارد، به دلیل تورم، نگهداری پول در ایران به صرفه نیست و در نتیجه مردم ترجیح می دهند پس اندازهای خود را به صورت طلا یا کالاهای مصون از تورم نگه دارند.

وی گفت: تابستان امسال اما درست در اواخر تیرماه کاهش فروش طلا قابل پیش بینی بود چرا که با فرا رسیدن ماه محرم همیشه موج شدید خرید و حتی کاهش فروش داریم. این وضعیت به ویژه در دهه اول محرم مشهود است.

منبع: اخبار آنلاین