زنوزی تراکتور لیگ بیست و سه را واگذار کرد!



کد خبر: 1950689
24 جولای 1402 ساعت 03:45
539 بازدید

0نقطه نظر

سه اتاق اصلی تراکتورسازی تهران، تبریز، استانبول

این گزارش دفتر خصوصی پر سر و صداترین صاحب فوتبال ایران با قرارهای ویژه…

تراکتور زنوزی بیست و سه لیگ تحویل داد!

به گزارش “ورزش سه”، شرکت محمدرضا زنوزی در تهران دفتری مجلل برای مالک تراکتور دارد که هر روز در آنجا با افراد مشهور ملاقات می کند و البته اخیرا میزبان بازیکنان فوتبال بوده است. آخرین مورد نیز مربوط به علی شجاعی است که ناگهان به تراکتورسازی رفت تا قراردادش را با تبریزی شهرپوشان امضا کند. پیش از شجاعی سایر خریدهای تراکتورسازی نیز به دفتر زنوزی رفتند تا در کنار پرچم تراکتور عکس یادگاری بگیرند و در حالی که شال تراکتور را آویزان کرده یا در دست دارند از امضای قرارداد با این باشگاه خبر دهند.

این رویه در شبی که 4 خرید اول تراکتور اعلام شد نیز قابل مشاهده بود. شبی که دفتر زنوزی سپری کرد، احتمالاً شلوغ ترین روزش بود و در تمام آن دقایق، درخشش در چشمان صاحب تراکتور بسیار محسوس بود. او کاملاً راضی و خوشحال به نظر می رسید که تعهد پرداخت ده ها میلیارد را امضا می کند و گویی آن روزنه امید در دلش جوانه زده بود تا آن طلسم قدیمی را امسال بشکند.

البته اگر از نزدیکان زنوزی بپرسید، این توصیف شرایطی است که در چند پنجره نقل و انتقالات قبلی به چشم می خورد. در پنجره قبل از لیگ هجدهم، زمانی که ستاره های زیادی خرید و با سرمربی سابق رئال مادرید (جان توشاک) قرارداد امضا کرد، به تراکتور شکل یک تیم کهکشانی داد یا قبل از لیگ نوزدهم، زمانی که زنوزی در ورزشگاه بانیان دیزل از او در فاصله چند ده متری مراسم تحلیف مصطفی دنیزلی را تماشا کرد و فکر کرد که تیمش با رفع مشکلات قبلی آماده قهرمانی است.

اینکه چرا تراکتور در گذشته به نتیجه مطلوب نرسیده سوالی است که زیاد پرسیده شده و پاسخ لازم را دریافت کرده است، اما خبر این است که زنوزی علیرغم سابقه مشترک، یک تغییر شخصی اساسی را تجربه کرده است که شاید بیشترین تغییر باشد. تفاوت مهم تراکتور با 5 سال پیش. زنوزی با وجود اینکه همچنان نفر اول باشگاه محسوب می شود و حرف آخر را می زند، تیم را از مرکز گرفت و تیم را بر اساس پاکو خمس ایجاد کرد.

1897964

سرمربی تراکتورسازی بهترین خبر برای هواداران این تیم است چرا که حداقل در فوتبال ایران ثابت شده چنین تیمی شانس موفقیت بیشتری دارد. فراموش نکنید که پرسپولیس با برانکو ایوانکوویچ سه قهرمانی متوالی را به دست آورد، در حالی که در این مدت دو وزیر (مالک باشگاه) و چهار مدیرعامل تغییر کردند، اما سرپرست تیم بدون تغییر ماند و تیم را به بهترین نحو مدیریت کرد و اجازه داد تیم برای رنج بردن نداد

این شرایطی است که در دوران فرهاد مجیدی برای استقلال به وجود آمد و آبی ها با وجود همه مشکلاتی که داشتند، توانستند نتیجه دلخواه را بگیرند. حتی پرسپولیس هم با مدیریت یحیی گل محمدی به دلیل همین ثبات روی نیمکت نتایج مثبتی کسب کرد.

اما تراکتورسازی مسائل مالکیتی و مدیریتی استقلال و پرسپولیس را نداشت و به همین دلیل «سرمربی محوری» این تیم آنها را در وضعیت بهتری نسبت به دو تیم سرخ‌رنگ قرار می‌دهد.

1897965

البته زنوزی می تواند دفاع قابل توجهی داشته باشد چون در آن سال ها در مرکز تیم بود. می توان گفت هیچ یک از سرمربیانی که در این سال ها به تبریز آمدند (عمدتا خارجی ها) به معنای واقعی کلمه در حد وظیفه نبودند و حتی قصد نداشتند مانند خمس مدیریت تیم را بر عهده بگیرند.

حالا خمس را رئیس واقعی تراکتور می دانند و این اقبال بزرگ محمدرضا زنوزی است که پس از چندین فصل آزمون و خطا، هدایت تیمش را به چنین فردی سپرد. فردی که محل سکونت خود را در کنار دفتر باشگاه و به عنوان کارمند انتخاب کرده است از صبح تا شب در دفترش حضور دارد و موارد مختلفی را پشت سر می گذارد و به معنای واقعی کلمه اجازه دخالت نمی دهد.

حالا خیال زنوزی به طور کامل از جمع تراکتورسازی خارج می شود و تنها ماموریت پشتیبانی را بر عهده خواهد داشت. در تراکتور فعلی، چهره های دیگری هستند که ماموریت سخنگویی و هدایت را بر عهده می گیرند و زنوزی مجبور نیست همه کارها را خودش انجام دهد – بنابراین او می تواند در طبقه پنجم برج معروف بنشیند و به چیزها نگاه کند. کمی جلوتر و حمایت از تراکتور. دقیقا همان نقشی که هواداران تراکتور دوست دارند او را بازی کند.

1897963

در حال حاضر، تجارت تراکتور از سه اتاق بزرگ و کوچک اداره می شود: دفتر زنوزی در اکباتان، دفتر او در استانبول و دفتر پاکو در بانیان دیزل. اتحاد و مجاورت این دفاتر رمز موفقیت تراکتورسازی در لیگ بیست و سه خواهد بود و با قرعه ای سخت به مصاف حریفان خود می رود.