سخنان خود او ممکن است مردانی را که احمد آربری را کشتند، محکوم کرده باشد



ویدیوی مرگ احمد آربری با تفنگ ساچمه ای آزمایش تکان دهنده ای بود که ناگهان به قتل سیاه پوست انجامید…

ویدیوی مرگ احمد آربری با تفنگ ساچمه ای آزمایش تکان دهنده ای بود که ناگهان قتل سیاه پوست را به آگاهی ملی رساند.

اما محکومیت قتل سه مرد سفیدپوست که او را تعقیب کردند را می توان با گفته های خودش به بازرسان در روز تیراندازی مطمئن کرد.

گرگ مک مایکل که وقتی پسرش آربری را کشت، روی تخت یک وانت بود، به پلیس گفت که مرد سیاهپوست “مثل موش گیر کرده” و به آربری گفت: “بس کن، وگرنه سرم را به باد می دهم!”

چنین اظهاراتی به دادستان اجازه داد تا زمینه را برای ویدئوی کوچکی که همه تیراندازی را نشان نمی داد و پنج دقیقه ای را که مردان تعقیب و گریز آربری داشتند، ارائه دهند.

«این اظهارات است که دفاع را بیشتر از ویدیو خراب کرده است. اندرو فلیشمن، وکیل استیناف که محاکمه را از آتلانتا دنبال می کرد، گفت: اگر آنها هرگز با پلیس صحبت نمی کردند و نمی گفتند که او را در حال برداشتن چیزی از ملک و فرار است، هیئت منصفه می توانست او را تبرئه کند.

آنچه آنها گفتند:

تیرانداز، تراویس مک مایکل، پدرش، گرگ مک‌مایکل، و همسایه‌اش ویلیام “رودی” برایان، تنها چند ساعت پس از کشته شدن آربری در محله‌اش در برانزویک، جورجیا، در فوریه 2020، به طور گسترده و صمیمانه با بازرسان شهرستان گلین صحبت کردند.

آنها به پلیس گفتند مطمئن نیستند که آربری چه اشتباهی مرتکب شده است، که بعداً ضربه بزرگی به دفاع او خواهد شد زیرا آنها در حال بازداشت یک شهروند بودند.

قانون بازداشت شهروندی که پس از مرگ آربری توسط قانونگذاران لغو شد، ایجاب می‌کند که شخص باید از جرمی که مرتکب شده است آگاهی داشته باشد یا فوراً از جرمی که ارتکاب می‌یابد آگاهی داشته باشد یا شک منطقی داشته باشد که فردی در حال فرار از یک جنایت برای توجیه آن باشد. دستگیری یک شهروند.

گرگ مک مایکل گفت: “من فکر نمی کنم آن مرد چیزی از آنجا دزدیده باشد، یا اگر این کار را در ابتدای کار انجام داده باشد. اما او مرتباً به این خانه لعنتی برمی گردد.” مصاحبه با گروهبان پلیس شهرستان گلین. رودریک نوهیلی در دادگاه خواند.

برایان در ایوان خود بود که آربری را دید که کامیون مک مایکل پشت سرش بود. او به پلیس گفت که هیچ یک از آنها را نمی شناسد و نمی دانست علت تعقیب و گریز چیست، اما همچنان پس از فریاد زدن “همه چیز را داری؟”

در مصاحبه ای با اداره تحقیقات جورجیا، برایان گفت که می خواست از آربری عکس بگیرد تا به پلیس نشان دهد، اما نمی توانست به جرمی که آربری مرتکب شده بود اشاره کند.

برایان گفت: “فکر کردم کار اشتباهی انجام دادم.” “من مطمئنا نمی دانستم.”

این اظهارات به دادستان لیندا دونیکسکی اجازه داد تا به طور روشمند استدلال های دفاعی را از هم جدا کند.

«هیچکس در مورد دستگیری یک شهروند صحبت نمی کرد. و من قصد ندارم از کلمات جادویی “دستگیری شهروند” استفاده کنم. پیج پیت، وکیل مدافع آتلانتا، گفت: منظورم این است که هیچکس نمی گوید: “ما دیدیم که مرد جوان مرتکب سرقت شد و می خواستیم او را بگیریم تا بتوانیم او را به پلیس تحویل دهیم زیرا او این جنایت را انجام داده است.”

پرونده دفاعی

این باعث شد که وکلا برای توضیح اظهارات خود تلاش کنند.

کوین گوف، وکیل برایان، در جلسه پایانی خود در جلسه روز دوشنبه به هیئت منصفه گفت: “شواهد نشان می دهد که رودی برایان به طور قانونی در تلاش برای یافتن کلمات مناسب است.”

تراویس مک مایکل، که در دفاع از خود شهادت داد، گفت که زمانی که برای اولین بار با پلیس صحبت کرد در شوک بود و تیراندازی را آسیب زاترین رویداد زندگی خود توصیف کرد.

وکیل گرگ مک مایکل پیشنهاد داد که او ممکن است هرگز بر سر آربری فریاد نزند، “ایست، وگرنه سرت را منفجر می کنم”، همانطور که او به پلیس گفت، زیرا این نظر در فیلم تیراندازی یا تماس گرگ مک مایکل با 911 ثبت نشده است. به پلیس ساخته شده است. هر دو ضبط تنها بخش کوچکی از تعقیب و گریز پنج دقیقه‌ای را پوشش می‌دادند که با مرگ آربری به پایان رسید.

پیج گفت: «شما فقط تعداد انگشت شماری دفاع برای مقابله با چیزی که اساساً یک اعتراف است، دارید.

چهره های خانوادگی

گرگ مک مایکل یک بازپرس سابق اداره منطقه شهرستان گلین بود و ممکن است احساس کند که ممکن است در میان آشنایان و دوستانش با مشکل مواجه شود.

برای مدتی کار کرد. این افراد بیش از دو ماه پس از نمایش فیلم تیراندازی و تحویل پرونده به اداره تحقیقات جورجیا متهم نشدند. دو روز بعد ماموران دولتی این افراد را متهم کردند.

فلیشمن گفت: «این فقط برای مشتری است که از دردسر خلاص شد و بعداً این اظهارات باعث شد او دوباره به کارش بازگردد.

سوابق تلفن نشان می دهد که گرگ مک مایکل درست پس از تیراندازی با رئیس سابق خود، دادستان جکی جانسون تماس می گیرد. جانسون این پرونده را به یک دادستان خارج از شهر سپرد و او با استناد به قانون دستگیری این شهروند توصیه کرد که هیچ اتهامی مطرح نشود. سومین دادستان در حال بررسی پرونده بود که فیلم ظاهر شد و به دولت تحویل داده شد.

جانسون به جرم نقض سوگند رسمی خود و جنایت در ممانعت از پلیس به دلیل نقشش در تحقیقات متهم شد. مقامات اطلاعات کمی در مورد اقدامات جانسون منتشر کردند، به جز اینکه او هرگز فاش نکرد که از دادستان دوم خواسته است بلافاصله پس از قتل آربری به پلیس مشاوره دهد.

___

جفری کالینز در این گزارش مشارکت داشت.

حق چاپ © 2021 آسوشیتدپرس. تمامی حقوق محفوظ است. این مطالب را نمی توان منتشر کرد، منتقل کرد، نوشت یا دوباره توزیع کرد.